Frakt 89 kr
Enkla returer
Kundnöjdhet i fokus

Allmänna Villkor

Dessa Allmänna Villkor är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Matthemmet AB.

 

Om Matthemmet

 Matthemmet AB (nedan ”Matthemmet”) är ett litet familjeföretag som drivs i aktiebolagsform.

Organisationsnummer: 559167-9153.

Kontaktuppgifter

  • E-post: kundtjanst@matthemmet.se
  • Postadress: Matthemmet AB, Skutskärsvägen 18, 122 64 ENSKEDE

 

Betalning

Vi samarbetar med Klarna för alla betalningar. Genom Klarna Checkout kan du välja att betala med kort, internetbank, faktura, delbetalning och Klarna Direkt. Klarna hanterar alla dina uppgifter på ett tryggt och säkert sätt.

 

Genom att slutföra ett köp med Klarna Checkout så godkänner du Klarnas villkor

 

De priser som anges på www.matthemmet.se anges inklusive mervärdesskatt (moms).

.

Ångerrätt

Villkor för ångerrätt / Distansavtalslagen

Distansavtalslagen ger dig 14 dagars ångerrätt, men vi på Matthemmet vill att du ska ha gott om tid att överväga ditt köp hos oss så du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du tagit emot mattan! Tänk på att mattan ska vara oanvänd och i förpackas väl för att klara transport tillbaka till oss. När du ångrar ett köp kontaktar du Kundtjänst (kundtjanst@matthemmet.se) så guidar de dig vidare. Skulle du vilja använda en ångerblankett enligt Distansavtalslagen går det såklart också bra.

Vid en retur får du en returfraktsedel från oss som du använder för att skicka tillbaka mattan eller mattorna med via DHL. Vi står dock inte för kostnaden för returfrakten när du utnyttjar din ångerrätt!

Mattan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer, samtliga etiketter ska sitta kvar på mattan.

Fullständig information om ångerrätt hittar du på Konsumentsverkets hemsida genom att klicka här.

 

Ingen ångerrätt för måttbeställda mattor

Mattor som tillverkats specifikt efter måttangivelser från Dig omfattas inte av ångerrätt! Det är därför viktigt att du mäter mycket noggrant. Är du osäker på hur du ska mäta, ta kontakt med kundtjänst!

 

Retur

Så här returnerar du

För att returnera eller byta en matta ska du kontakta Kundtjänst och ange vilken vara du vill returnera så får du hjälp med hur du ska gå tillväga. Vid retur står du delvis risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. Det betyder alltså att du som kund bär delar av det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till oss.Tänk därför på att mattan måste emballeras mycket väl för att inte skadas under returtransporten. Vi på Matthemmet står dock inte för returfrakten

Mattan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer och samtliga etiketter ska sitta kvar på mattan.

 

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut. Avgiften uppgår för närvarande till om 299 kronor, motsvarande en liten del av de faktiska kostnaderna för returfrakt, ursprunglig fraktavgift samt hantering.

 

Frakt & leveranstid

Fraktkostnad och leveransmetod

Frakten kostar 89 kr oavsett hur många eller stora mattor du beställer!

För närvarande skickar vi alla mattor med DHL. Mattor med en bredd på upp till 150 cm skickas till ombud (DHL Service Point) Mattor med en bredd över 150 cm skickas vanligtvis direkt hem till dig som kund. Vad som gäller för just din matta framgår när du slutför köpet.

Om varan skulle vara skadad när du erhåller den, kontakta kundtjänst på mail och skicka bilder på varans skick, så att vi kan notera det i ditt returärende.

Leveranstid

Lägger du din beställning innan 12.00 (på vardagar) skickas vanligtvis försändelsen samma dag. Din order levereras med DHL och är vanligtvis framme inom 2-5 arbetsdagar.

 

Personuppgifter

Matthemmet AB är personuppgiftsansvarig och alla personuppgifter skyddas från obehörigt intrång och hanteras i enlighet med bestämmelserna i EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation). De personuppgifter som vi samlar in är: namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Dessa uppgifter behöver vi för att du som kund ska kunna genomföra ett köp hos oss och för att vi ska kunna erbjuda dig en mer personlig kundkommunikation. För leverans samt betalning av våra produkter delas några av uppgifterna med betalnings- och logistikpartners. Du har rätt att begära ett utdrag av registrerade uppgifter om dig, att registrerade uppgifter ändras, att användningsområdet för uppgifterna begränsas och att registrerade uppgifter raderas. Se mer under fliken Integritetspolicy

 

Nöjd Kund GARANTI

Det absolut viktigaste för oss är att du är nöjd!

 

Är du inte nöjd? Börja alltid med att kontakta vår Kundtjanst (kundtjanst@matthemmet.se] och berätta vad du inte känner dig nöjd med så ska vi försöka lösa det!

 

Om du inte tycker att vår lösning är tillräckligt bra kan du självfallet kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via deras hemsida eller skicka ett brev till dem: Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda EU:s online plattform. Mer information om vilka rättigheter du har som konsument finns på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

 

Övrigt

Åldersgräns

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss och/eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år. Genom registrering av användarkonto hos oss eller genom att genomföra ett köp godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna Villkor.

Ändringar

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna Villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Matthemmets skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Matthemmets förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Matthemmet rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Felaktig pris- och/eller Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Matthemmet rätten att häva avtal om köp. Om varan utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är Matthemmet inte skyldiga att tillhandahålla varan, men kan föreslå en alternativ vara. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning. Du har då givetvis full returrätt och får pengarna tillbaka för både vara och frakt om du inte är nöjd. Att få en vara man inte har beställt är en giltig grund för reklamation enligt konsumentköplagen.

Frågor om betalning / faktura

Har du frågor angående din faktura så bör du vända dig till Klarna som hanterar alla fakturor för Matthemmet. Klarnas kundtjänst når du på telefonnummer: 08-120 120 10.

Har du fortfarande frågor?

Kontakt Kundtjanst! Vi finns där för dig!

 

Inspireras på Sociala medier